Ulenhofcollege

Categoria: Anglès
Publicat el Divendres, 01 Juliol 2011 Escrit per Root

Projecte d'intercanvi internacional en Anglès: "Exchange IES Montserrat-Ulenhofcollege"

El "Exchange IES Montserrat-Ulenhofcollege" és un projecte d'intercanvi telemàtic internacional en anglès entre l'IES Montserrat de Barcelona i Ulenhofcollege de Doetinchem (Holanda), portat a terme des del curs 2006-07.

Aquest projecte collaboratiu ha obtingut els següents premis :

• Segell de Qualitat E-twinning del MEC i Departament d'Educació de la Generalitat.
  • Segell de Qualitat E-twinning del Departament d'Educació del Països Baixos.
  • Segell de Qualitat E-twinning Europeu.

Podeu consultar l'article "Intercanvi a la xarxa" a Barcelona Educació, 68, pàgines 20-21

Professorat responsable : Està coordinat per Núria Batlle Irigoyen, professora d'anglès a l'IES Montserrat i per Joep de Graaff, professor d'art i tecnologia al Ulenhofcollege. Hi ha participat Gregorio García Cantero, professor d'anglès de l' IES Montserrat.

La plataforma telemàtica utilitzada en els intercanvis telemàtics ha estat E-twinning : http://www.etwinning.net

Activitats:

Curs 2009-2010

Durant aquest curs han tingut lloc dos projectes diferents entre l' Ulenhofcollege i l'Institut Montserrat : Projecte telemàtic E-Twinning « Telling Images », que es basa en elaborar una wiki tot construint la informació col·laborativament a partir de fotografies..
En aquest projecte han participat els alumnes de la classe 2C/D Clil.
El projecte va iniciar-se al març i s'ha acabat a finals de curs.

INTERCANVI EN FAMÍLIES
Entre el 7 i el 14 de novembre, 17 alumnes de 4t ESO i les professores Núria Batlle i Susana Barbadillo van fer una estada en famílies a Doetinchem, Països Baixos. Durant aquesta setmana, van compartir experiències amb els seus partners holandesos i també amb d'altres alumnes i professors d'Hungria, Lituània i Bilbao, que també participaven simultàniament en aquest intercanvi. Van participar en tota mena d' activitats educatives i de tallers esportius, de cuina, de pintura, etc. Van visitar Amsterdam i també Colònia, a Alemanya.
Els alumnes holandesos acompanyats de les seves professores Anneke de Bundel i Joukje de Bruin van estar a Barcelona entre el 13 i el 20 de març. Els nostres alumnes juntament amb els seus partners holandesos van preparar el dossier de les visites turístiques a la nostra ciutat.
No cal dir que ha estat una experiència molt enriquidora i motivadora i han reforçat molt i molt el seu anglès, que era la llengua de comunicació entre tots els participants!

Curs 2008-2009

1) Els coordinadors de projectes internacionals de l'Ulenhofcollege és previst que visitin el nostre institut a principis de maig per preparar un intercanvi entre les dues escoles per al curs vinent.

2) El curs 1C-D de CLIL farà un projecte de col·laboració de ciències naturals en anglès a final de curs amb un curs de primer de l'escola holandesa.

Curs 2007-2008

Durant aquest curs, el projecte es titula "Creative Writing" i es basa en la creació collaborativa d'històries de ficció per equips formats amb alumnes d'ambdós països. S'han creat 23 històries de ficció en 23 grups diferents formats per alumnes catalans i holandesos.

Hi participen els alumnes de les classes 1C i 2A d'ESO.

El projecte va començar a principis de febrer i s'ha acabat a finals d'abril.

Curs 2006-2007

Durant aquell curs, el projecte va basar-se en l'intercanvi d'informació sobre aspectes personals i de patrimoni cultural entre Holanda i Catalunya.

El treball va consistir en la preparació d'activitats i les subsegüents contribucions dels alumnes de les classes 1C i 2C d'ESO i va finalitzar amb la realització d'un xat en anglès entre els alumnes d'un i l'altre centre.

L'intercanvi va tenir lloc des del 26 de març al 27 d'abril del 2007.