COMConèixer

l projecte COMconèixer impulsa la construcció i creació de coneixement de manera collectiva i collaborativa (coelaboració del coneixement) a diferents pasos, a partir de lexperiència desenvolupada a Quebec i Toronto (Canadà).

Durant el curs 2009-2010, s'han realitzat dos projectes col·laboratius utlitzant el Knowledge Forum.

• 1) Projecte amb Pui Kiu College de Hong Kong
    Aquest curs, tot al llarg del segon trimestre, vam portar a terme un projecte anomenat "Hong Kong and Barcelona: similarities and differences" que va donar lloc a una interessant discussió sobre aspectes culturals de les dues ciutats. També es va realitzar una videoconferència VIA, a través de la qual, els alumnes van poder conèixer-se.
    La plataforma telemàtica utilitzada és el Knowledge Forum (KF).
    El projecte es porta a terme amb la classe 2C/D Clil d'ESO.
    Professorat responsable : Núria Batlle, professora d'anglès a l'IES Montserrat i Rainbow Zhang, professora d'anglès al Pui Kiu College.
  • 2) Projecte amb l'escola Preparatoria Ibero, de Puebla, Mèxic. Durant el segon trimestre, es va realitzar un projecte telemàtic en anglès sobre el tema "Youth Problems", on es van discutir els problemes del jovent tant a Mèxic com al nostre país. El debat va ser prou interessant i engrescador.
    La plataforma telemàtica utilitzada va ser el Knowledge Forum (KF).
    El projecte es porta a terme amb les classes 2.1 i 2.3 de Batxillerat.
    Professorat responsable : Núria Batlle, professora d'anglès a l'IES Montserrat i María Yadira Bravo, professora d'anglès i Socials a la Preparatoria Ibero.

Al llarg del curs 2008-09, continuem el projecte cooperatiu internacional amb l'escola Ski Videregaende Skole de Noruega. Aquest any treballem:

• En la preparació d'activitats, debats a classe i les subsegüents contribucions al Knowledge Forum (KF) dels alumnes de primer de Batxillerat sobre el tema del canvi climàtic An Inconvenient Truth by Al Gore: an environmental discussion.
  • L'alumnat d'ambdues escoles participaran durant el mes de març en una videoconferència VIA .

Professorat responsable: Aquest projecte cooperatiu ha estat coordinat per Núria Batlle Irigoyen, professora d'anglès a l'IES Montserrat i per Bente Klevenberg, professora de ciències al Ski Videregaende Skole de Noruega. Hi ha col·laborat Mercè Serra, professora de ciències de l'IES Montserrat. En les videoconferències hi ha participat Jordi Martínez, coordinador d'informàtica de l'IES Montserrat.

Durant el curs 2007-08, a l'IES Montserrat S'han portat a terme dos projectes cooperatius internacionals en relació al projecte COMConèixer:

• 1) Projecte cooperatiu amb l'escola Ski Videregaende Skole de Noruega que ha consistit en:
    • preparació d'activitats, debat a classe i les subsegents contribucions al Knowledge Forum (KF) dels alumnes de la classe 2.4 de Batxillerat sobre els temes Can Bicing be a solution for sustainable mobility in Barcelona? i A discussion on An Inconvenient Truth by Al Gore.
    • Els alumnes d'ambdues escoles han participat tamb en dues videoconferències VIA , el 29 de novembre i el 13 de desembre de 2007.
    Hi ha la intenció de continuar la collaboració amb aquestes escoles el curs vivent amb altres projectes cooperatius.
  • 2) Projecte cooperatiu amb l'escola Robert C.Parker School dAlbany (EEUU) que ha consistit en:
    • presentació, preparació d'activitats , debat a classe i subsegents contribucions al Knowledge Forum (KF) dels alumnes de la classe 1.C d'ESO sobre el tema What can we do to slow down global warming? durant el primer trimestre.
    • preparació , presentació a classe i descrrega al KF de ppts sobre el tema Endangered Animals durant el mes de gener 2008.

Les activitats previstes fins a final de curs sn :

• Fer més contribucions al Knowledge Forum (KF).
  • Participar en la videoconferncia VIA del 15 de maig 2008.

Professorat responsable: Els dos projectes cooperatius han estat coordinats per Núria Batlle Irigoyen, professora d'anglès a l'IES Montserrat i per Bente Klevenberg, professora de ciències al Ski Videregaende Skole de Noruega i Bernard Cot, professor de ciències a Commision des Laurentides de Quebec, Canadà en el projecte 1) i Teresa Ferrer, professora de ciències de l'escola Robert C. Parker School dAlbany (EEUU) en el projecte 2). A les videoconferències hi ha participat Jordi Martínez, coordinador d'informàtica de l'IES Montserrat.