Friedrich Gymnasium

El "Exchange IES Montserrat-Friedrich Gymnasium" és un projecte d'intercanvi internacional en anglès, que té lloc tant telemàticament com en un intercanvi en famílies entre l'IES Montserrat de Barcelona i Friedrich Gymnasium de Luckenwalde, Alemanya, portat a terme durant els cursos 2006-07 i 2007-08 i que ha continuat en els cursos posteriors amb projectes E-Twinning. .

Professorat responsable : Està coordinat per Núria Batlle i Mariola Bachmann, professores d'anglès a l'IES Montserrat i per Alexandra Hempel i Kathrin Fichte, professores d'anglès al Friedrich Gymnasium.

La plataforma telemàtica utilitzada en els intercanvis telemàtics ha estat E-twinning : http://www.etwinning.net

Activitats:

El projecte consta de dues fases:

Curs 2009-2010

Durant el curs 2009-2010, hem portat a terme un projecte telèmàtic E-Twinning en anglès anomenat "Lives that leave traces". Aquest projecte es basa en activitats comunicatives i col·laboratives al voltant de biografies de personalitats destacades a les cultures dels països participants, així com personalitats rellevant d'ordre internacional. El projecte ha resultat molt engrescador i educatiu per als alumnes. Al mes de desembre es va realitzar una videoconferència, on els alumnes d'ambdós països es van poder conèixer i que va resultar molt motivadora.
Han participat els alumnes de 4A d'ESO.
Professorat responsable : Està coordinat per Núria Batlle, professora d'anglès a l'Institut Montserrat i per Kathrin Fichte, professora d'anglès al Friedrich Gymnasium.

Curs 2008-2009

Els alumnes i les professores del Friedrich Gymnasium fan la seva estada entre nosaltres del 5 al 10 d'octubre de 2008. A l'aeroport, les famílies i les professores rebem els nostres hostes alemanys. Durant aquesta setmana s'organitzen activitats escolars al nostre institut i diferentes visites turístiques a Barcelona i Sitges. Aquest intercanvi ha generat noves amistats que es manifesten el dia del comiat.

Curs 2007-2008

Durant aquest curs, el projecte es titula "Art and architecture: a combination that makes sense" i es basa en l'intercanvi en famílies entre els alumnes d'ambdós països. Els alumnes de l'IES Montserrat (20 alumnes de primer de batxillerat) van fer una estada en famílies a Luckenwalde entre el 4 i el 10 d'abril de 2008 i els alumnes alemanys estaran a Barcelona entre el 4 i el 10 d'octubre de 2008.

Durant aquest curs, abans de la trobada presencial, han tingut lloc les següents activitats :

• Els alumnes han descarregat les seves descripcions personals a la plataforma e-twinning.
  • Els alumnes alemanys han escollit les parelles per fer l'intercanvi.
  • S'han intercanviat molts e-mails entre els alumnes per tal d'acceptar les parelles i per establir relacions personals prèvies a la trobada.
  • Els alumnes de l'IES Montserrat han fet diversos worksheets sobre aspectes culturals d'Alemanya i han preparat el dossier del viatge.
  • Els alumnes alemanys han preparat informació sobre Berlín i Postdam i l'han descarregat a l'E-twinning.
  • Els alumnes de l'IES Montserrat han de preparar un ppt per presentar a classe d'anglès a la tornada sobre les seves experiències en el viatge, amb fotos.

Curs 2006-2007

Durant aquell curs, el projecte es va anomenar "On the trail of the architecture of Barcelona" i va consistir en les següents activitats :

• Els alumnes d'ambdós països van fer descripcions personals i les van descarregar a la plataforma E-twinning.
  • Preparació d'activitats i subsegüent participació dels alumnes de la classe 1.3 de batxillerat en un fòrum de discussió i intercanvi d'informació sobre els monuments de la ciutat de Barcelona a la plataforma telemàtica E-twinning amb els alumnes alemanys participants, fòrum que va ser obert entre el 5 i el 16 de març del 2007.
  • La setmana següent els alumnes alemanys van visitar l'IES Montserrat i hi va haver una trobada presencial i activitats de conversa en anglès entre els alumnes d'ambdós centres.
  • Els alumnes alemanys van descarregar els seus diaris, àlbums de fotos i impressions sobre Barcelona a la plataforma E-twinning.